سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی روابط انسانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» به نظر من...

همه ی ما فکر می کنیم که اطلاق عنوان روابط عمومی متفاوت از روابط عمومی سنتی –  الکترونیک و مجازی است در حالی  که ما زمانی که  عنوان روابط عمومی سنتی یا الکترونیک را به کار می بریم تنها به شکلی از روابط عمومی اشاره کرده ایم. 

در این مرحله روابط عمومی ماهیتا تغییر نیافته بلکه شکل و نحوه ی برقراری ارتباط  در آن تغییر یافته است .

تغییر در نحوه ی برقراری ارتباط درشکل روابط عمومیها  منجر به اصلاح ساختار ر وابط عمومیها نشد  به همین منظور ما در کار با روابط عمومی الکترونیک – دیجیتال- مجازی و …  با فضای محدود انتقال اطلاعات و سانسور رو به رو هستیم و شاید این د قیقا مشابه مفهوم قدرت باشد .

قدرت از گذشته تا حال به معنای توانایی  وادار کردن دیگران به انجام کاری بوده است که در گذشته ازطریق زورو اجبار صورت گرفته ولی امروز از طریق مشروعیت – رای – برنامه های فرهنگی و... صورت می  - گیرد که در این راستا ممکن است فردی بگویید قدرت از گذشته تا حال تعد یل شده است اما به نظر من این مفهوم اشتباه است چون اگر تغییردر شکل جوامع وقدرت باعث شده که قدرت تا حدودی متعادل به نظر برسد پس چرا آزادی مطلق در جوامع بروز نمی کند که این دقیقا مشابه با عملکرد روابط عمومیهاست . یکی از مشکلات روابط عمومیها این است که در کشور هنوز جامعه ی مدنی و عناصر لازم برای جامعه ی اطلاعاتی نداریم و از آنجایی که جامعه ی اطلاعاتی بر پایه ی روابط عمومی الکترونیک است لکن بحث روابط عمومی الکترونیک از فرعیات است و زمانی که جامعه ی اطلاعاتی را طی نکنیم  نمی توان به روابط عمومی الکترونیک رسید و فناوریهای نوین تنها نمادی از این مفهوم هستند.  
 

                                                                                                                                 منصوری



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دانشجویان روابط عمومی ( شنبه 86/9/17 :: ساعت 10:22 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روابط عمومی از دیدگاه مارکوزه
[عناوین آرشیوشده]