سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهندسی روابط انسانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» روابط عمومی الکترونیک و محیط زیست

روابط عمومی الکترونیک و محیط زیست                

امروز که ماهها از سهمیه بندی بنزین و توزیع کارت سوخت خودرو می گذرد لازم دانستم به اهمیت نقش روابط عمومی الکترونیک در محیط زیست توجه کنیم . شاید این موضوع به ظاهر هیچ ارتباطی به روابط عمومی الکترونیک ندارد و در نظر عده ای تنها مربوط به دولت و تصمیم گیریهای آن باشد . اما اگر به صورت عمقی به این مسئله توجه کنیم به نقش روابط عمومی در محیط زیست پی خواهیم برد.

روابط عمومی الکترونیک را نحوه به کارگیری فناوریهای جدید ارتباطی وشیوه های نوین اطلاع رسا نی برای ارائه خدمات منطبق بر خواسته های مخاطبان به صورت لحظه ای که به منظور تحقق اهداف روابط عمومی است تعریف کرده اند که می توان گفت روابط عمومی الکترونیک لازمه و پیش شرط تحقق دولت الکترونیک است و دولت الکترونیک اصطلاحی است که به ارائه خدمات دولتی از طریق اینترنت و با استفاده از ابزارهای دیجیتالی گفته می شود و این تعریف از دولت الکترونیک مربوط به جامعه ی اطلاعاتی و کاغذ بازی نیست . علاوه بر این پیشنهادی  که برای استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی بنزین به مجلس رفت یکی از چهار محور دولت الکترونیک بود که بی شک مدیون روابط عمومی الکترونیک

است که این خود تاثیر شگرفتی بر روی محیط زیست و حفظ آن داشته است . بنابراین حفظ بهتر محیط زیست نیازمند به پیشرفت در انواع روابط عمومیهای الکترونیک است .فکرش را بکنید اگر روزی ایران روابط عمومی دیجیتال – آن لاین – سایبر – اینترنتی و مجازی را پشت سر بگذارد چه اتفاقی می افتد ؟

آن روز استفاده از کاغذ تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد . طراحی و تهیه کاتالوگها- بروشورها – نشریات و ... را می توان از طریق اینترنت و یا اینترانت منتشر کرد و در اختیار کارمندان و مشتریان گذاشت و به راحتی امکان اعمال تغییر درآن بدون کمترین هزینه ای ممکن خواهد بود. به علاوه در اینترنت محدودیت توزیع وجود نداشته و در مقابل هزینه ی چاپ که مبلغ بالایی را به خود اختصاص می دهد . هزینه ی ایجاد صفحات الکترونیک بسیار پایین تر است  همچنین نگهداری مطالب دیجیتالی نیاز به اختصاص به فضای بسیار کمی دارد اما هزینه ی نگهداری مطالب مکتوب و مستندات بسیار بالاتر است . از دیگر مزایای روابط عمومی الکترونیک اطلاع رسانی لحظه ای –دسترسی سریع به اطلاعات- کاهش حجم نامه های اداری و بایگانیهای بی مورد – کم کردن هزینه چاپ و انتشار مستندات – گزارشهای اداری وهمچنین فراگیر بودن آن است .

 

                                                                                             منصوری

                                                                              



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » دانشجویان روابط عمومی ( شنبه 86/9/17 :: ساعت 10:16 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

روابط عمومی از دیدگاه مارکوزه
[عناوین آرشیوشده]